پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 171577
آستانه تحمل مردم به شدت کاهش يافته است
تاریخ انتشار : 1394/03/05 16:24:04
نمایش : 1468
سخنگوي کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس معتقد است که تيم اقتصادي دولت بايد به فکر شرايط آينده، به خصوص انتظاري باشد که مردم از دولت در اجراي خط‌مشي‌هاي دولتي براي ايجاد رفاه عمومي دارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اسماعيلي جليلي در گفت وگو با «افکارنيوز» در واکنش به تصميم ناگهاني دولت براي تک‌نرخي کردن بنزين، اظهار داشت: دولت براساس قانون هدفمند کردن يارانه‌ها مکلف است تا پايان دوره ۵ ساله قيمت حامل هاي انرژي را به ۹۵ درصد فوب خليج فارس برساند. اين در حالي است که در سال‌هاي گذشته مطابق قانون پيش نرفتيم.

وي افزود: دولت يازدهم براي اين‌که بتواند منابع حاصل از افزايش قيمت حامل هاي انرژي را براي پرداخت يارانه‌هاي نقدي تامين کند، نياز دارد که در راستاي قانون نسبت به افزايش قيمت‌ها اقدام کند.

سخنگوي کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس عنوان کرد: اين اقدام در سال گذشته و دو سال گذشته با يک شيب تدريجي انجام شد و آخرين مصوبه دولت، مصوبه ديشب براي تک‌نرخي کردن بنزين ۱۰۰۰ توماني و گازوئيل ۳۰۰ توماني بود.

جليلي تصريح کرد: دولت براي اينکه بتواند هدفمندي يارانه‌ها را اجرا کند، با کمبود منابع مواجه است و براي اين کار چاره‌اي جز افزايش قيمت حامل‌ها و در کنار آن، مديريت جامعه هدف قانون هدفمندي يارانه‌ها ندارد.

وي متذکر شد: نگراني امروز جامعه اين است که افزايش قيمت‌ها منجر به افزايش قيمت در فعاليت‌هاي توليدي حمل‌ونقل و در نهايت قيمت تمام شده محصولات؛ چه کالا و چه خدمات شود.

سخنگوي کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس افزود: با توجه به روند افزايش قيمت‌ها در سال گذشته، نگراني جدي وجود دارد که اين افزايش قيمت‌ها منجر به خالي شدن ظرفيت توليد به دليل افزايش قيمت، نارضايتي‌هاي اجتماعي و ايجاد فاصله بيشتر بين اقشار مردم جامعه شود.

جليلي اظهار داشت: در حال حاضر آستانه تحمل مردم به دليل افزايش قيمت‌ها به شدت کاهش پيدا کرده است.

وي افزود: دولت دليل خود را کمبود منابع، شرايط بازارهاي بين‌المللي نسبت به درآمدهاي نفتي و نيز عدم ادامه سياست‌هاي قبلي پرداخت هدفمندي يارانه‌ها مي‌داند، اما تصميم دولت دو اثر دارد؛ اثر اجتماعي و اثر اقتصادي.

سخنگوي کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس عنوان کرد: در صورتي که اثر اقتصادي اين اقدام به درستي مديريت نشود، منجر به افزايش تورم مي‌شود.

جليلي تصريح کرد: تيم اقتصادي دولت بايد به فکر شرايط آينده، به خصوص انتظاري باشد که مردم از دولت در اجراي خط‌مشي‌هاي دولتي براي ايجاد رفاه عمومي دارند.
وي خاطرنشان کرد: حتما دولت بايد به صورت شفاف موضوعات و مشکلات را با مردم در ميان بگذارند و برنامه‌هايي را هم که دولت در حوزه رفاه عمومي مطرح کرده و تا امروز خيلي سخت مي‌شود گفت محقق شده، در اين شرايط مورد توجه قرار دهند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html